Tuesday, September 1, 2009

Tiba-tiba terasa kehilangan

masa bulan ramadan ni la teringat pasal arwah abah. biasanya kalau waktu berbuka, abah akan g semayang dulu baru continue dinner. pastu semayang terawih berjemaah. sekarang dah susah nak semayang. tinggal aku n mama jer kat umah. mama la jd imam and aku the only makmum. abelong g terawih kat masjid. kadang-kadang terasa juga sebak masa tgh duk semayang terawih tu, teringatkan abah jd imam dulu.
the most saddest thing was bila aku tadarus pagi-pagi lepas subuh. masa abah ada dulu dia selalu tadarus kat bilik abelong, dekat ngan bilik aku lepas jelas dengar suara dia. sekarang aku sorang-sorang jer, kalau aku teringatkan mesti aku sebak masa ngaji tu. yelahkan, dulu aku selalu dengar suara dia ngaji,semangat juga aku nk ngaji lepas semayang subuh. tapi skrg ngaji sorang-sorang jer. miss his voice badly. semoga abah ditempatkan bersama-sama orang yg beriman. AMIN.....

No comments:

Post a Comment