Saturday, September 19, 2009

Salam Aidilfitri & Hepi Holiday.....

It quite sometimes that i'm not updating my blog. buzy wooo.... konon nyer la. fasting month this year was very hectic for me. during this ramadhan i have to prepare & marking test for my students at KTD within 1 week. huhuhu.... byk lg aktiviti yg aku kena buat. a little bit tiring month for me. dan aku rasa puasa kali ni aku lebih byk fokus pada keje. terasa sgt kosong pengisian ramadhan this year, nasib baik kat KTD ada program tadarus. ada la gak isi sket2.

Hari raya plak aku cuba buat samting new walaupun mama dah buat setiap tahun. aku belajar buat gulai kuzi..hehehe & alhamdulillah menjadi. letih gak nak buat kuzi ni. nak kena mayang bawang besar n bawang merah. then kena goreng plak. pastu kena blend. ayam tu plak mula2 kena goreng dulu separuh masak baru masuk dlm gulai. separuh hari gak la aku duk siapkan bahan2 utj kuzi ni. mlm baru start menumis n masak.

aktiviti petang 29 ramadhan selepas aku siapkan bahan2 utk bergulai mlm nnt ialah aku buat puding gula hangus n agar2 laici susu. puding tu mmg signature dish aku. mmg dikenali ramai kononya.hahaha....dikalangan family n frens aku je la. kejap je aku buat. aku try buat agar2 laici susu,menjadi la jg. aku pakai hentam jer. mcm best je aku rasa. tapi org lain mana la aku tau. mintak2 la laku jer nnt hari raya.

Bangga jap sbb my 1st try terus jadi. utk 1st day raya umah aku buat roti jala & gulai kuzi. memang every year that are our main menu. tapi biasanya ada nasi dagang skali. raya kali ni plak nasi dagang jadi menu hari raya kedua sebab tahun ni raya tak ramai yg balik. ny 2nd bro. balik hari raya kedua dari kuala berang. my 1ts bro. plak g raya kat london with his pregnant's wife k.fatma. jadi sunyi la plak. family ayah mad beraya kat terengganu n ayah li plak xbalik. raya kat s.alam. jadi buat kecil-kecilan je.

Another new menu for this year is nasi manis a.k.a wajik. mintak tunjuk ajar dari mok utk buat resipi ni. dulu2 mok yg selalu buat nasi manis, tapi skrg dia dah uzur, then my mom la yg blaja plak. aku mmg teringin sgt nk makan. masa duk kacau ni, mmg bergelen2 ari liur duk telan.hahha....aku paling suka makan masa panas,still cair lagi. masa sejuk tu kurang kick dah. biskut raya amat sket kat umah aku. abelong tempah almond london ngan kwn dia. then aku sponsor kerepek ubi jer tahun ni, beli ngan student dari sarawak. adek aku plak beli mini popia. yang lain sumer nyer kueh. mama beli kek buah. tu jer utk raya tahun ni......huhuhu.

Disini aku ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri kpd ahli keluarga, sahabat handai, pelajar2 n pada semua yg aku kenali & pd mrk yg mengenali aku. kemaafan aku pohon agar segala salah dan silap yg telah dilakukan semada dgn sengaja atau tidak dimaafi. semoga syawal kali ini memberi kebahagiaan n keinsafan kepada kita semua. dan semoga kita dipanjangkan umur utk bertemu lagi ramadhan pada tahun2 hadapan..

No comments:

Post a Comment