Monday, June 8, 2009

my new invention: triffle wit choc cake n choc cookies.


yummy......aku baru try buat triffle ni. biasanya aku guna kek gulung pandan. tapi kali ni aku buat guna kek coklat n aku letak skali cookies. aku just mix up je sume,taruk selang seli kek+biskut+kastad. then yang atas skali aku cover ngan kastad sbb nk letak buah n lastly jelly mango. 1stime aku try mama kata best,memang best pon. sbb terasa rangup disebabkan aku letak cookies tu.huhuhu.....

citer pasal triffle ni aku sempat gok buat masa aku duduk kat umah sewa didungun. yang sedey nye umah aku xder peti sejuk, tumpang la umah depan. housemates aku mmg suka jer klu aku buat kueh2 mcm ni, termasuk la puding gula hangus. tu kira hidangan wajip masa bulan pose.aku siap beli kukusan lg,semangat giler.

yang paling suka kueh aku ni termasuk la ayu n azma. ayu sokmo suruh buat n blh kata dia paling byk mkn puding yg aku buat. entry yg lepas aku kata ada citer best masa konvo. citer ni including azma n ayu. boleh dikatakan citer sedey la ni, klu diingat2 lawak pon ader gak.

citer nye azma ni suruh aku beli tiket for her n ayu, flight MAS utk balik dari konvo: KL-KT. dia dh tgk tiket yg dia nk, flight petang pkl 2.50ptg ari jumaat. pastu aku bg la detail2 diorg kat abelong utk beli tiket tu. then, abelong forward la tiket tu kat diorang......

pada hari tersebut, jengjeng......azma n ayu naik train g klia n me n my family abe yik yg anta. jumpe la diorg kat sana. budak 2 ketul ni tak check-in lg masa diorg sampai. masa beratur tu, aku dgr dh last call masuk utk flight diorg. aku dh gelabah masa tu. pastu aku n ayu pon g tggu kat dgn kaunter azma nk check-in. aku tgk pelik dah masa tu, pakcik tu siap mintak tiket yg print. aku gabra dah.

azma pn approach la ktorg, then dio bg aku tgk tiket dio. mmg suspen la. aku tgk, rupa2 nya diorg miss flight, patutnya klu tak silap aku 8.45pg. aku serba salah giler. lama2 pastu baru aku tringt mcm pernah je tukat time masa beli tiket tu. sbb yg azma nk mahal sket. aku tensen giler, dh la kena membebel brbakul2 dgn mama, tambah plok nga belong sket,sket je. hehehe....
sian kat diorg, 1st pengalaman nk naik flight terus jd mcm ni. kena plok ngan en.fuad duk mengata ko azma. sian lagi.hahaha.... pastu diorg g cari tiket bas, bak kata aku pagi tu kat azma : "klu mung xleh naik airbus pon, mung blh naik bas" masin mulut aku.




ni gambar adek aku ambik sebelum tau yg ayu ni tertinggal flight. sempat lagi tersengih tu.
minta maaf bebanyk la eks, memang kecuaian tahap apa entah la kiter brtiga ni.

No comments:

Post a Comment