Wednesday, June 3, 2009

best nye g Makkah


hari ni, 3hb july abelong n adek aku dapat peluang ke-2 untuk melaksanakan ibadat umrah. jelesnye aku dibuatnya. g anta diorang petang tadi dalam keadaan cuaca yang teramat seram....huhuhu.... hujan lebat n petir sambung menyambung. pastu kuar umah plak jamme yang teramat sangat. dalam keter kena plak dengar khutbah n sesi ceramah dari mama. insaf kejap,tapi yang banyaknya lawak. sampai2 kat sana flight delay 10mnt,pkl 8 baru depart. lepak2 la kat airport kejap pastu aku n adek sempat lg g rembat nugget kfc sbb lapar menunggu. nasib baik cuaca dh ok masa diorg brlepas.

diorang dah dapat pegi 2nd time turn aku bile lagi eks?? tapi dah bersediakah aku untuk pegi sana?? kalau dah pergi tapi xder improvement dalam hidup takder makna nyerrr...........banyak benda yang perlu kite prepare sebelum pegi dan banyak benda yang perlu kita ubah selepas kite balik dari sana,mesti perubahan yang kearah kebaikan. kalau dapat berubah walaupun sedikit alhamdulillah. masalahnya kalau perubahan tu yang kearah benda yang tak elok, adoiii buat malu je dek non. Hopefully ada nanti rezeki aku untuk sampai ke tanah suci,amin........................

semoga abelong n adek selamat sampai dan dapat menyempurnakan ibadah umrah. seterusnya selamat pulang balik ke kelantan ni.

No comments:

Post a Comment