Saturday, October 10, 2009

My Memories.....


Dah hampir 3bln aku mengajar kat KTD. huhu......a little bit tiring. byk benda yg aku xtau. nak kena prepare sebelum kelas. nampak senang jer lecturer2 aku dulu. tapi rupa2nya sangat la susah. memang kena asah dulu bakat mengajar ni. maklumat yg ada dlm buku tu sumer kena ingat. kalau dah ngajar lama mmg xder masalah. mesti dah hafal word by word. aku ni masih merangkak lagi. memang based on book. baca jer la. minta2 la aku dpt improved cepat sket. sian kat student2 aku semester ni. jadi bahan uji kaji nampaknyer. minta maaf bebanyak kalau ada terkurang yerr.

Semalam aku pergi dinner anjuran kelab perakaunan di KTD. ingat zaman2 aku kat dungun. memang best kalau aktif ni. mcm2 program boleh join n siap anjur lagi. masa diploma aku ni agak aktif jg la. zaman2 giler kuasa.huhuhu.... masuk jer degree terus pencen. xjoin apa2 pon. last program join sebelum graduation was join kelab pingpong wakil uitm terengganu untuk karisma kat perak. dapat jg aku sampai kat uitm perak. best gak jln2. tp aku main utk individu jer. bukan pandai sgt pon. training x g. mcm mana nak terer. bab main pingpong ni 1stime aku main utk uitm terengganu masa karisma kat uitm s.alam, tu time aku diploma. memang sgt best sbb coach aku org lama. byk pengalaman aku dpt masa tu.

My 1st experience was when i'm joined kelab sukan mpp masa semester 1 diploma. duk tepi padang tolong kutip bola utk liga pengarah kampus dungun. masa duk kat dungun dulu mmg la hangus muka aku ni. dah kampus tepi pantai. dah la mmg xberapa cerah dah muka aku ni. huhuhu..... then,statrting from that aku jd ajk kelab diploma perakaunan dan seterusnya la.
Dalam byk2 program aku join, yang paling xleh lupa ialah masa menganjurkan festival kolej (FESKO). dari situ aku byk kutip pengalaman utk menganjurkan sesuatu majlis walaupun aku ni just kuli jer. tapi festival tu ialah antara aktiviti yang paling berjaya berbanding dgn byk2 aktiviti yg aku join. ia adalah aktiviti dimana semua kolej kediaman bergabung untuk mengadakan aktiviti2 yang berfaedah kepada pelajar2 uitm serta melibatkan orang ramai disekitar dungun. kolej aku iaitu kolej kediaman duyung telah menganjurkan pertandingan bercerita peringkat sekolah rendah. jadi kitorg jemput la pelajar2 sekolah rendah disekitar dungun utk join pertandingan yg kitorg buat.


Yang paling best masa FESKO ni kelab nasyid uitm terengganu jemput kumpulan In-Team buat persembahan tertutup kat dewan. memang seronak. siap dpt otograp n bergambar lg lg.hehhe...zaman2 muda la katakan. tp aku xtau la gambar tu dh hilang kemana. sedey....

aku memang rindu zaman masa study. memang best teramat sgt. terutamanya masa diploma. nak study balik rasanya..........

1 comment: